19 marca

Ręcznik inny niż Twój. Czy warto zamienić zwykły ręcznik na bambusowy?


Ręcznik bambusowy mam od niedawna, ale już zdążyłam go pokochać. Często na ten temat da się wyczytać przy opisach ręczników, że są antybakteryjne i antygrzybiczne, co niestety nie jest prawdą. Jednak jest wiele plusów, które zdecydowanie przekonują mnie do używania tych ręczników. 


Dlaczego tak wiele osób uważa, że ręczniki te mają właściwości antybakteryjne i antygrzybiczne? Bambusy jako rośliny występujące w naturalnym środowisku takie właściwości posiadają, ale przerobione na ręcznik, pod wpływem chemicznych substancji, włókno bambusa je traci. Ale dzięki temu, że w naturalnym środowisku bambus nie "przytula" bakterii ani grzybów, to nie trzeba zużywać na niego chemicznych natrysków, więc środowisko chociaż troszkę mniej dostaje po dupie. A mnie wszelkie ekologiczne, ale prawdziwe rozwiązania jak najbardziej kupują pod warunkiem, że producenci nie przesadzą z ceną.

Higroskopijność to zdecydowanie kolejna, duża zaleta ręczników bambusowych. Wchłaniają one o wiele szybciej wodę z ciała i włosów niż ręcznik wykonany z np. bawełny. Nie musimy więc trzeć swojego ciała, żeby je dobrze osuszyć. Serio. Wystarczy lekko przejechać ręcznikiem po skórze i już czuję, że w tym miejscu nie muszę więcej wycierać. Dlatego jest on idealnym rozwiązaniem dla osób z wrażliwą skórą. Nie podrażniamy jej tak, jak robimy to codziennie zwykłym ręcznikiem.

Dodatkowo, bambusowe ręczniki są meeega mięciutkie, ale tak przyjemnie mięciutkie. Wiele razy miałam ręczniki miękkie (choć trochę śliskie i dziwne), ale nie były w ogóle skuteczne. Mogłam trzeć skórę 10 razy a i tak miałam wrażenie, że jestem mokra jakbym dopiero co wyszła z wanny. Z tymi ręcznikami tak nie jest - jest miękki i zarazem skuteczny! No i szybko schną nawet powieszone w wilgotnej łazience. A jeżeli chodzi o koszt to jak najbardziej można trafić na takie ręczniki w dobrych, niewygórowanych cenach.


Przekonują Was takie ręczniki? Czy wolicie tradycyjne, a może nawet te twarde i szorstkie?


10 komentarzy:

  1. Ciekawią mnie takie produkty :) Gdzie go nabyłaś? ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie wiem :/ ktoś robił grupowe zamówienie, ale podobno polska firma Zwoltex produkuje takie ręczniki :)

      Usuń
  2. Akurat szczerze przyznam, że nie zwracam zbyt dużej uwagi na materiał, z jakiego wykonany jest ręcznik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak ktoś nie ma za bardzo problemów ze skórą to nie ma takiej potrzeby :)

      Usuń
  3. Zachęciłas mnie do takiego ręcznika, a jak jeszcze mówisz, że Zwoltex produkuje, to na pewno poszukam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie korzystałem z takiego ręczniczka, ale opcja wydaje się być ciekawa. Musi być naprawdę miękki.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie to nigdy nie zwracałam uwagi na to z czego wykonany jest mój ręcznik! Miałam za to kilka mini pieluch bambusowych do pielęgnacji dziecka i muszę przyznać, że bardzo szybko zrobiły się brzydkie (w porównaniu z klasycznymi tetrowymi pieluchami). Co do ręcznika - hmmm... to może być ciekawe rozwiązanie! Jeśli gdzieś znajdę ręcznik wykonany z bambusa nie omieszkam się nim zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przekonują :) Mięciutkie i szybko schnące? Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. nawet nie wiedziałam że taki ręcznik istnieje, myślę że rzeczywiscie super rozwiązanie dla każdego kto ma wrażliwa skore ja natomiast przedstawiłam się na wycieranie włosów koszulka bawełniana wystarczy przyłożyć i wchłania duża ilość wody a po niej moje włosy się nie elektryzują nie puszą i super kręcą:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bambusowe jak dotąd miałam tylko majteczki :) Bardzo delikatne i przyjemne w dotyku :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Lightside , Blogger