25 listopada

Bioderma Atoderm, czyli wielka ulga dla suchej skóry


Jakiś czas temu moja skóra zaczęła nadmiernie reagować praktycznie na wszystko. Nawet Dove, którym się myłam i delikatnie nawilżał moją skórę, nie podołał. Potrzebowałam czegoś mocniejszego i do mycia i do balsamowania. Pierwsza próba padła na Biodermę i przepadłam. Już po pierwszym użyciu zauważyłam wielką różnicę.


Pierwszym żelem, który wypróbowałam był Atoderm Intensive Gel moussant. Według producenta żel nie zawiera mydła, zawiera witaminę PP, która ma odbudować ochronną barierę skóry. Działa antyseptycznie, ogranicza rozwój patogennej flory bakteryjnej. Wielki plus za opakowanie z pompką, które jest mega praktyczne. Żel nie ma zapachu, nadaję się także do mycia twarzy i świetnie oczyszcza skórę. Jest delikatny, ale nawilża skórę tak, że nie ma potrzeby po każdej kąpieli się balsamować. Nie ma też nieprzyjemnego ściągnięcia skóry po wyjściu z wody, co u mnie było codziennością.  Żel jest bardzo wydajny, butelka 500 ml kosztuje około 50 zł, ale takie opakowanie wystarcza na około 2/3 miesiące.


Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Lauryl Glucoside, Peg-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Disodium Edta, Peg-7 Glyceryl Cocoate, Mannitol, Xylitol, Rhamnose, Fructooligo-Sacharides, Sodium Chloride, Zinc Sulfate, Copper Sulfate, Niacinamide, Citric Acid, Sodium Hydroxide


Atoderm Huile de douche nawilżający olejek do kąpieli i pod prysznic to jest cudo! Po wypróbowaniu tego żelu wyżej chciałam spróbować czegoś innego. Ten olejek to mój totalny ulubieniec. Ten produkt ma zapach, bardzo delikatny, ale mega przyjemny. Konsystencja tego olejku też jest cudowna, taka kremowa, jedwabista, aż chce się ciągle myć :D Olejek jest mocniejszy w swoim działaniu od swojego kolegi wyżej. Bardziej nawilża i mam wrażenie, że również na dłużej ta skóra jest nawilżona i chroniona. Ciężko mi porównać wydajność, bo mam dwie różne pojemności obu produktów, ale wydaje mi się, że wydajność jest porównywalna. Olejek również jest odpowiedni do mycia twarzy. 1 litr tego olejku kosztuje około 60/70 zł.


Skład: Aqua, Glycerin, Peg-7 Glyceryl Cocoate, Sodium Cocoamphoacetate, Lauryl Glucoside, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Citric Acid, Peg-90 Glyceryl Isosearate, Fragrance, Mannitol, Polysorbate 20, Xylitol, Laureth-2, Rhamnose, Niacinamide, Fructooligosaccharides, Tocopherol, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Lecithin, Ascorbyl Palmitate


Atoderm Intensive Baume jest balsamem bardzo nawilżającym i przeznaczonym do skóry atopowej i bardzo suchej. Idealnie sprawdza się jesienią i zimą i nawet w cieplejsze dni. Przed odkryciem tego produktu skóra bardzo mnie swędziała, była sucha i łuszczyła się. Już po pierwszym użyciu stan mojej skóry znacznie się poprawił i nie doświadczałam już uczucia swędzenia. Ukojenie i nawilżenie skóry trwa bardzo długo. Można go również stosować na skórę twarzy, ponieważ nie zapycha porów. Jest też odpowiedni dla niemowlaków. Kosztuje około 60/70 zł za 500ml.

"Wzbogacony o substancje kojące i oczyszczające, błyskawicznie łagodzi podrażnienia i trwale przywraca barierę ochronną skóry. Działanie to zawdzięcza dodatkowi unikalnego kompleksu Lipigenium (zbudowanego z biolipidów, które naturalnie występują w naskórku)."

"Balsam zawiera także kompleks Skin Barrier Therapy , który ogranicza czynniki zaostrzające stopień przesuszenia skóry - adhezję i proliferację Staphylococcus aureus oraz penetrację alergenów. W konsekwencji biologicznie odtwarza spójność bariery skórnej."


Skład: Aqua, Glycerin, Mineral Oil, Helianthus Annuus Seed Oil, Behenyl Alcohol, Sucrose Stearate, Canola Oil, Hydroxyethyl Acrylate, Pentylene Glycol, Beta-Sitosterol, Xylitol, Zinc Gluconate, Acrylates, Palmitamide Mea, 1,2-Hexanediol, Caprylyl Glycol, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Rhamnose, Sodium Lauroyl Lactylate, Polysorbate 60, Sorbitan Isostearate, Tocopherol, Phytosphingosine, Ceramide NP, Mannitol, Ethylhexylglycerin, Ceramide AP, Cholesterol, Carbomer, Xanthan Gum, Citric Acid, Ceramide EOP 


Atoderm Preventive to kolejny balsam do skóry suchej, jednak jak dla mnie trochę lżejszy niż balsam przedstawiony wcześniej. Przeznaczony przede wszystkim dla dzieci i niemowląt, jednak odpowiedni też oczywiście dla osób dorosłych. Balsam ma typowy zapach dla kosmetyków niemowlęcych, ale kompletnie mi to nie przeszkadza, a wręcz lubię taki zapach. Zastanawiałam się nawet czy nie kupić sobie oliwki dla dzieci. Przechodząc do działania produktu, to jest ono podobne do Intensive Baume, lecz trochę lżejsze, więc bardziej on odpowiada na cieplejsze dni. Używając tego balsamu wieczorem, rano czuję, że mam nawilżone ciało tak jakbym się dopiero posmarowała (dla niektórych może to być minus), ale nie czuć tej nieprzyjemnej warstwy, która jest obecna bezpośrednio po użyciu kremów. Jest bardzo komfortowy na skórze, ale koi suchość skóry na krócej niż Intensive Baume. Myślę, że ten balsam jest odpowiedni dla każdego, w przeciwieństwie do tego wyżej (tamten bym poleciła przede wszystkim osobom, które na prawdę borykają się z problemem bardzo suchej, swędzącej i łuszczącej się skóry). Kosztuje około 40 zł za 200 ml.


Skład: Aqua, Glycerin, Mineral Oil, Helianthus Annuus Seed Oil, Behenyl Alcohol, Canola Oil, Sucrose Stearate, Tocopherol, Mannitol, Xylitol, Rhamnose, Pentylene Glycol, Hydroxethyl Acrylate, Acrylates, 1,2-Hexanediol, Caprylyl Glycol, Sodium Lauroyl Lactylate, Ceramide NP, Ethylhexylglycerin, Ceramide AP, Phytosphingosine, Cholesterol, Carbomer, Ceramide EOP, Xanthan Gum, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Citric Acid, Fragrance 


Jak dla mnie najlepszym zestawem okazał się balsam Intensive Baume oraz olejek pod prysznic Huile de douche. Używaliście tych produktów?

14 komentarzy:

  1. a ja jeszcze nigdy nic nie miałam z tej marki ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Olejek pod prysznic chętnie bym wypróbowała, lubię takie produkty :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślałam, że olejki nie są dla mnie, ale ten jak najbardziej zostanie ze mną jeszcze na dłuuugo :)

      Usuń
  3. Używałam i dokładnie jak u Ciebie super się sprawdziły :)
    Pisałam już o nich u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że też się dobrze sprawdziły :)

      Usuń
  4. Z tą serią nie miałam do czynienia, ale biodermę znam i lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta seria jest moim zdaniem must have dla osób z suchą skórą <3

      Usuń
  5. Nie stosuję produktów do bardzo suchej skóry zarówno w kwestii mycia jak i pielęgnacji, ponieważ nie bardzo odpowiada mi ich konsystencja i to, że nie posiadają porządnych substancji myjących. Żadnego z tych produktów nie znam, ale rozumiem, że osobom z bardzo wrażliwą i aktywną skórą mogą na prawdę pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o żel faktycznie słabo się pieni i wiem, że może to niektórym nie odpowiadać, ale olejek zdecydowanie lepiej się pieni :)

      Usuń
  6. Akurat dzisiaj robiłam zamówienie w Melissie i było -25% na produkty Bioderma;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super! Warto korzystać z takich promocji na te produkty :) Ja często szukam na różnych stronach czy nie ma właśnie przecen na Biodermę

      Usuń
  7. Super, że w końcu znalazłaś odpowiednie produkty, rzeczywiście wydają się być świetne dla osób z suchą i problematyczną skórą. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się mega cieszę, swędzenie już mi tak nie dokucza <3

      Usuń

Copyright © Lightside , Blogger